Allergológia

Allergia vizsgálat közben Dr. Rónai Zoltán Tüdőgyógyász, csecsemő- és gyermekgyógyász, klinikai immunológus és allergológus

Az allergia túlérzékenységet jelent: az immunrendszer egy túlzott reakciója olyan anyagokra, melyek normális körülmények között semmilyen választ nem váltanak ki a szervezetből. Az allergia vizsgálat során a tüneteket okozó allergén azonosítása a legfőbb cél. A vizsgálat elvégezhető provokációs tesztek segítségével és vérvétel útján is. Míg a provokációs teszt során a szervezet (bőr) kis mennyiségű allergénnel (allergiás reakciót kiváltó anyag) vagy allergén kivonattal kerül kontaktusba, addig a vérből történő allergia vizsgálat esetén az allergén specifikus IgE-t mérjük.

Az alábbi tünetek jelentkezésekor haladéktalanul keresse fel allergológia szakrendelésünket:

• rendszeres tüsszögés
  • elhúzódó köhögés, száraz köhögés
  • orrfolyás, orrviszketés
  • könnyezés, szemviszketés, kötőhártya-gyulladás
  • hasfájás, haspuffadás, hasmenés (ha panaszai gyakoriak, allergológus helyett gasztroenterológust keressen fel)

Az allergének a szervezetbe különböző módon juthatnak be: a légutakon, a bőrön és a tápcsatornán keresztül. Ennek megfelelően az allergiás reakció is jelentkezhet a légutakban, melynek legismertebb formája a tüsszögéssel, köhögéssel, orrfolyással, orrviszketéssel, könnyezéssel járó szénanátha. A tápcsatornában jelentkező allergiás betegségre a bőrtünetek mellett gyakori hasfájás, puffadás, hasmenés figyelmeztethet. Az allergiás betegségek kivizsgálása és kezelése komplex folyamat, melyet a MyClinic Pécs magánklinikán allergológus, bőrgyógyász, tüdőgyógyász, fül-orr-gégész és gasztroenterológus szakorvosok közreműködésével végezzük.

Az allergia vizsgálat

Első lépésként foglaljon időpontot - beutaló nélkül - allergia vizsgálatunkra. Ezt egyszerűen, néhány kattintással is könnyedén megteheti. Az előzetes időpontfoglalásnak köszönhetően elkerülheti a sorban állást és felesleges várakozás nélkül idilli környezetben veheti igénybe vizsgálatainkat.

Anamnézis felállítása

Az allergia vizsgálat első látogatás esetén a kórtörténet megismerésével kezdődik. A minél pontosabb diagnózis felállítása érdekében szakorvosunkkal részletesen átbeszélheti felmerült tüneteit. Azokat a panaszokat is fontos megemlíteni, amelyek – véleménye szerint – nem kapcsolódnak közvetlenül betegségéhez, hiszen sokszor a kísérő tünetek segíthetik a későbbi diagnózis megalkotását. Az allergiás betegségek kivizsgálása és kezelése komplex folyamat, sok esetben több szakma szoros együttműködését igénylő feladat. Kérjük, hozza magával mindenképpen korábbi laborleleteit, zárójelentéseit, dokumentumait, hiszen nélkülözhetetlen információkat tartalmazhatnak szakorvosaink számára.

Fizikai vizsgálat

Az allergiás tünetek kivizsgálásakor elsősorban vérvizsgálatot vagy bőrpróbát (Prick teszt, Epicutan teszt) alkalmazunk, amelyet allergológus szakorvosunk végez el. A légúti allergia diagnosztikájában fontos szerepe lehet a légzésfunkció vizsgálatnak, amely szakorvosi véleménnyel együtt azonnali képet ad a tüdő állapotáról, sok esetben már önmagában igazolhatja bizonyos betegségek jelenlétét.

Az allergológia vizsgálatot követően kezelőorvosa részletesen tájékoztatja az eredményekkel, diagnózissal kapcsolatban szóban, majd írásban is és megbeszélik kezelésének és kivizsgálásának további lépéseit. Amennyiben allergológiai szempontból indokolt, úgy bőrgyógyász, gasztroenterológus, tüdőgyógyász szakorvosunkhoz irányítja, de egyéb szerv érintettségének gyanúja esetén klinikánk további szakorvosának bevonása is biztosított. A hatékony gyógyulás érdekében kezelőorvosa a legmodernebb, és a legkevesebb mellékhatással járó készítményeket fogja javasolni Önnek a mihamarabbi gyógyulása érdekében.

Allergia

Milyen allergológia vizsgálatokat kínál Önnek a MyClinic Pécs?

allergológus szakorvosunkat!

Szakorvosunk kimagasló felkészültséggel, több évtizedes gyakorlattal, biztos angol tudással áll az Ön rendelkezésére.