Infektológia

Infektológia vizsgálat közben Dr. Nemes Zsuzsanna, infektológus.

Ha hetek óta ismeretlen eredetű lázas állapot kínozza és a szokványos vizsgálatokkal nem sikerült betegségének okát kideríteni, tanácsoljuk, hogy forduljon infektológushoz. Ugyanez a teendő abban az esetben is, ha lázas állapot mellett kiütések jelentkeznek és a tüneteket trópusi utazás előzte meg vagy más, járvánnyal fokozottabban érintett területen tartózkodott.

Az alábbi tünetek jelentkezésekor haladéktalanul keresse fel infektológiai szakrendelésünket:

kullancs csípését követően jelentkező tünetek,

nyirokcsomók duzzanata,

tartósan fennálló emésztési problémák,

sárgaság,

a máj igazoltan fertőző megbetegedései,

hetek óta tartó ismeretlen eredetű lázas állapot, kiütések megjelenése,

állattal történő érintkezést követően jelentkező allergiás tünetek,

foglalkozásából adódóan védőoltásra van szüksége,

vírusveszély szempontjából kiemelten veszélyes országba látogat a közeljövőben,

gyermekvállalás előtt áll, megismételné fiatal korban kapott védőoltásait.

Az infektológiai vizsgálat

Első lépésként kérjük, foglaljon időpontot - beutaló nélkül - infektológiai vizsgálatunkra. Ezt egyszerűen, néhány kattintással is könnyedén megteheti. Az előzetes időpontfoglalásnak köszönhetően elkerülheti a sorban állást és felesleges várakozás nélkül, idilli környezetben veheti igénybe vizsgálatainkat.

Az infektológiai vizsgálat első látogatás esetén a kórtörténet megismerésével kezdődik. A minél pontosabb diagnózis felállítása érdekében szakorvosunkkal részletesen átbeszélheti tüneteit, korábbi utazásait. Minden esetben fontos információ lehet a családban előforduló egészégügyi problémák, betegségek ismerete is. Kérjük, hozza magával mindenképpen korábbi laborleleteit, zárójelentéseit, dokumentumait, hiszen nélkülözhetetlen információkat tartalmazhatnak szakorvosaink számára.

Fizikai és infektológiai vizsgálatok

Az anamnézis felállítását követően elvégezzük a szükséges fizikai vizsgálatot. Kezelőorvosa megtekinti a bőrén található elváltozásokat, illetve megvizsgálja a nyirokcsomóit is. Amennyiben szükséges, kezelőorvosa javasolja további laboratóriumi vizsgálatok elvégzését. Bizonyos fertőző betegségek gyanúja esetén szükséges lehet az ún. ellenanyag (szerológiai) és bakteriológiai tenyésztés és szűrés.

A vizsgálatokat követően leleteinek eredményéről kezelőorvosa részletes és érthető tájékoztatást ad Önnek szóban, majd írásban is. Természetesen, lehetősége van feltenni kérdéseit, amelyekre orvosa türelemmel és szakértelemmel válaszol a helyszínen. A szükséges vizsgálatokat követően célzott, hatékony terápiás kezelésben részesíti kezelőorvosa, amelyet kezelési terv formájában is ismertet Önnel. Amennyiben bármilyen speciális intézkedés betartására van szükség gyógyulása érdekében, úgy erről is részletesen, írásos formában tájékoztatja Önt.

Fontos tudnia, hogy a fertőző megbetegedések esetén oki kezelésről beszélhetünk, amely azt jelenti, hogy a kórokozók elpusztítására van szükség a teljes gyógyuláshoz. Mind bakteriális, mind pedig vírusos vagy egyéb kórokozókról is legyen szó, orvosaink ismerik a megfelelő gyógyszeres kezelési lehetőségeket és a szükséges klinikai szereket.

Infektológiai

infektológus szakorvosunkat!