Ortopédia

MyClinic Pécs ortopédia

Az ortopédia a csont- és izomrendszer szerzett és veleszületett rendellenességeire és azok kezelésére specializálódott szakterület. Az orvostudomány e területe a csont- és izomrendszer, a végtagok, a gerinc és a járulékos szervek alakjának és működésének helyreállításával, megőrzésével és fejlesztésével foglalkozik, melyekhez gyógyszeres, sebészi és fizikai módszereket egyaránt alkalmaz.

A végtagok csontjainak és ízületeinek betegségei, az izombetegségek egy része, valamint a gerinc csigolyáinak és a környező lágy részek elváltozásai jelentős mértékben ronthatják az életminőséget. A kezeletlenül maradt rendellenességek idővel súlyos elváltozásokhoz vezethetnek.

Az alábbi tünetek jelentkezésekor, haladéktalanul keresse fel ortopédia szakrendelésünket:

• ízületi panaszok, gyulladások
  • izomfájdalom
  • kalapácsujj
  • pattanóujj
  • talpi fájdalmak
  • kéz alagút szindróma
  • inak betegségei
  • csípő és térdproblémák és műtéti megoldásaik
  • végtagi csontok betegségei

Az ortopédiai kezelések célja minden esetben, hogy a beteg visszanyerje mozgáskészségét, és mozgása ismét fájdalommentes legyen.

Az ortopéd betegségek kezelési lehetőségei rendkívül széles körűek. A terápia állhat gyógyszeres kezelésből, történhet gyógyászati segédeszközökkel, fájdalomcsillapító, gyulladáscsökkentő vagy porcpótló injekciókkal, fizioterápiával (gyógytorna, gyógymasszázs) vagy fizikoterápiás kezelésekkel (elektroterápia, ultrahang) kiegészítve.

A felsorolt panaszok bármelyikének észlelése esetén látogasson el ortopédia szakrendelésünkre, ahol szakorvosi vizsgálattal és szükség esetén műtéti beavatkozással várjunk Önt.

Az ortopédiai vizsgálat

Első lépésként kérjük, foglaljon időpontot - beutaló nélkül - ortopédiai vizsgálatunkra. Az előzetes időpontfoglalásnak köszönhetően elkerülheti a sorban állást és felesleges várakozás nélkül, idilli környezetben veheti igénybe vizsgálatainkat.

Az ortopédiai vizsgálat a kórtörténet megismerésével kezdődik. A minél pontosabb diagnózis felállítása érdekében szakorvosunkkal részletesen átbeszélheti panaszait, korábbi megbetegedéseit, esetleges műtéteit.

Fizikális vizsgálat

Az anamnézist követi a panaszos testrész fizikális vizsgálata. Az ortopédus megtekinti az érintett testrészt, hogy szemmel látható elváltozás megfigyelhető-e, majd funkcionális vizsgálatokat végez. Ezek során az érintett végtag működését ellenőrzi (stabilitás, mozgásterjedelem). Végül ellenőrzi a perifériás idegek funkcióját, hogy a panaszos terület érző és mozgató reflexei megfelelően működnek-e. A fizikális vizsgálat a sérülés vagy deformitás mértékében járhat fájdalommal. A fájdalom vezető mozgásszervi panasz, ami vizsgálat idején sokszor csak provokatív úton idézhető elő, viszont jelentős diagnosztikai szereppel bír.

A fizikai vizsgálatot követően ortopéd szakorvosunk felállítja az Ön személyre szabott diagnózisát, amelyről részletesen tájékoztatja Önt szóban, majd írásban is.  A diagnózis alapján kidolgozza a kezelési tervét, illetve meghatározza - amennyiben szükséges - a további diagnosztikai vizsgálatokat (röntgen, MR, CT, ultrahang, labor) is. Indokolt esetben műtéti útra tesz javaslatot.

Ortopédiai

ortopéd orvosainkat!

Szakorvosaink kimagasló felkészültséggel, több évtizedes gyakorlattal, biztos angol tudással állnak az Ön rendelkezésére.