Belgyógyászat

Belgyógyászat magánrendelés közben Dr. Nemes Zsuzsanna pécsi infektológus, belgyógyász

A belgyógyászat az egyik legsokoldalúbb orvoslási szakterület, hiszen nem egy szerv, hanem különböző szervrendszerek érintettségét vizsgálja egy adott betegség kapcsán. Ezáltal nemcsak integrálja, de össze is hangolja a többi szakterület tevékenységét. Ugyan kifejezetten belgyógyászati szűrővizsgálat épp a szakterület sokszínűsége miatt nem létezik, mégis vannak olyan tünetek, amelyek nemcsak szűrhetők, de korai felismeréssel jó eséllyel növelik a gyógyulás esélyét.

Az alábbi tünetek jelentkezésekor haladéktalanul keresse fel belgyógyász szakorvosunkat:

tisztázatlan eredetű láz,

hasi fájdalmak,

kóros fogyás,

gyakori fejfájás bizonytalan eredetű, akár egymáshoz nehezen köthető tünetek.

A belgyógyászati vizsgálat tehát nem csak olyan személyek számára lehet hasznos, akik bármilyen problémától szenvednek, hiszen az egészséges szervezetről is átfogóbb képet lehet alkotni egy belgyógyászati kivizsgálás alapján.

Hogy történik klinikánkon

a belgyógyászati vizsgálat?

Első lépésként kérjük, foglaljon időpontot - beutaló nélkül – belgyógyászati vizsgálatunkra! Az előzetes időpontfoglalásnak köszönhetően elkerülheti a sorban állást és felesleges várakozás nélkül veheti igénybe vizsgálatainkat!

A belgyógyászati vizsgálat a kórtörténet megismerésével kezdődik. A minél pontosabb diagnózis felállítása érdekében szakorvosunkkal részletesen átbeszélheti felmerült tüneteit, korábbi megbetegedéseit. Minden esetben fontos információ lehet a családban előforduló egészégügyi problémák, betegségek ismerete is. Kérjük, hozza magával mindenképpen korábbi laborleleteit, zárójelentéseit, dokumentumait, hiszen nélkülözhetetlen információkat tartalmazhatnak szakorvosaink számára.

Fizikális vizsgálat, belgyógyászati állapotfelmérés

Az anamnézis felállítását követően szakorvosunk ellenőrzi a pulzusát, megméri a vérnyomását, a testsúlyát, a testmagasságát. Ezt követően pedig megtekinti a bőr és a látható nyálkahártyák színét, majd áttapintja a pajzsmirigyet, a nyirokcsomókat, valamint ellenőrzi a hasi szervek állapotát. A fenti általános vizsgálatok mellett - szükség esetén - egyéb speciális vizsgálatokat is elvégezhet.

A belgyógyászati vizsgálatot követően kezelőorvosa azonnal tájékoztatja az eredményekkel kapcsolatban szóban, majd írásban is. Amennyiben szükséges, lehetőséget biztosítunk arra, hogy házon belül akár több szakorvosunk egybehangolt javaslata alapján álljon össze személyre szabott kezelési terve.

Belgyógyászati

belgyógyász szakorvosainkat!

Klinikánkon több kiváló belgyógyász szakorvosunk is elérhető a pácienseink számára, akik fő szakterületük mellett nephrológus, diabetológus, infektológus és kardiológus szakvizsgával is rendelkeznek, hogy Ön valóban személyre szabott kezelésben részesüljön. Szakorvosaink klinikai háttérrel és több évtizedes gyakorlattal rendelkeznek.