Kardiológia

Kardiológia vizsgálat közben Dr. Pongrácz-Kreska Zita pécsi kardiológus, belgyógyász.

A szív- és érrendszeri megbetegedések és az ezekhez kapcsolódó szövődmények szempontjából hazánk lakossága sajnos kiemelten veszélyeztetett. Az akár évekig tartó tünet- és fájdalommentes állapotot viszont tragikus hirtelenséggel követhetik az emberi életet is súlyosan veszélyeztető kórképek.

Megelőzés céljából épp ezért javasoljuk Önnek is a rendszeres évenkénti kardiológiai kivizsgálást, amely nem csak fájdalommentes, de a legszakszerűbb klinikai elvárásoknak is megfelel. Az alábbi tünetek jelentkezésekor haladéktalanul keresse fel kardiológiai szakrendelésünket:

magas vagy alacsony vérnyomás,

indokolatlan fulladás, légszomj, nehézlégzés,

rendszertelen szívverés érzés (tompa koppanáshoz emlékeztető érzés ütemtelen szívveréskor),

gyakori szédülés, időleges ájulás, eszméletvesztés, látászavar,

erős, kalapáló szívdobogás, szapora pulzus ütemesen vagy ütemtelenül,

hirtelen fáradékonyság, indokolatlan fáradtság érzése,

gyakori időszakos mellkasi fájdalom (a szegycsont mögött, amely kisugározhat a bal vállba, karba).

A szív- és érrendszeri megbetegedések esetében hatványozottan nagy jelentősége van a korai felismerésnek, hiszen kialakulásuk egészen spontán történik sok esetben. A korai felismerés és a megfelelő kezelés záloga lehet a teljes felépülés lehetőségének is. A felsorolt panaszok bármelyikének észlelése esetén látogasson el kardiológiai szakrendelésünkre, ahol szűrővizsgálattal és általános állapotfelméréssel várjuk Önt.

A kardilógiai vizsgálat

Első lépésként kérjük, foglaljon időpontot - beutaló nélkül - kardiológiai vizsgálatunkra! Az előzetes időpontfoglalásnak köszönhetően elkerülheti a sorban állást és felesleges várakozás nélkül veheti igénybe vizsgálatainkat!

Anamnézis felállítása

A kardiológiai vizsgálat a kortörténet megismerésével kezdődik. A minél pontosabb diagnózis felállítása érdekében részletesen átbeszélheti kezelőorvosával a tapasztalt tüneteit, korábbi betegségeit, esetleges műtéteit, táplálkozási szokásait.  A szív- és érrendszeri megbetegedések szempontjából kiemelten fontos tényezők a családban előforduló betegségek ismerete mellett a fizikai aktivitás, és stressz is.

Fizikális vizsgálat

Az anamnézis felállítását követően ellenőrizzük pulzusát (egyenletesség, mellléütések, szabályosságok, gyorsaság és erő alapján), illetve megmérjük vérnyomását. Ezt követően sztetoszkóppal hallgatjuk meg a szívhangját és a mellkas kopogtatásával ellenőrizzük a szív méretét, elhelyezkedését.

EKG vizsgálat

A fizikai állapotfelmérést követően nyugalmi EKG vizsgálatot végzünk. Ennek a korszerű módszernek köszönhetően pontos információt kapunk a szívizom keringéséről, a szív általános oxigénellátásáról, továbbá kizárhatjuk a koszorúér szűkületet, vagy a koszorúér görcsöt is, amelyek sok esetben a szívinfarktus előfutárai.

Az általános kardiológiai vizsgálatot követően kezelőorvosa azonnal tájékoztatja az eredményekkel kapcsolatban szóban, majd írásban is. Amennyiben szakorvosunk bármilyen elváltozásra gyanakszik, további vizsgálatokat javasolhat: terheléses EKG, Holter-EKG vizsgálat, 24 órás vérnyomásmérés (ABPM). Kizárólag a végső eredmény ismeretében kezdődhet meg a szükséges gyógykezelés, amelyhez minden esetben életmóddal kapcsolatos útmutatásokkal is ellátjuk Önt.

Kardiológiai

A MyClinic kardiológiai rendelésén, járóbeteg ellátás keretében (beutaló nélkül) az alábbi szív- és érrendszeri vizsgálatokat érhetők el.

kardiológus szakorvosainkat!

Szakorvosaink kimagasló felkészültséggel, több évtizedes gyakorlattal, biztos angol tudással állnak az Ön rendelkezésére.